L’Ajuntament de Seva aprova dues mocions en les quals es recullen alguns dels punts bàsics del programa de la CUP, referents a la construcció nacional i a la defensa de la llengua

Nota de Premsa de la CUP de Seva en motiu del passat Ple Municipal celebrat el dia 12 de setembre de 2011

En el ple celebrat aquest dilluns 12 de setembre de 2011 a proposta del grup municipal de la CUP i previ acord amb l’Equip de Govern, i en motiu de la proppassada Diada Nacional de Catalunya, l’Ajuntament de Seva ha aprovat una moció en la qual es recullen alguns dels punts bàsics del programa de la CUP referent a la construcció nacional. En aquest sentit, des de la CUP ens felicitem perquè amb aquesta moció el nostre Ajuntament reconeix de forma ferma el dret a l’autodeterminació, la solidaritat amb tots els pobles que lluiten pel seu dret a decidir i que l’Ajuntament de Seva participarà i col·laborarà amb les iniciatives que des dels ajuntaments enforteixin els mecanismes per exercir de forma efectiva aquest dret.

A més a més, i també a proposta de la CUP, s’ha aprovat que la Senyera estelada, com a símbol de llibertat nacional, onegi en el nostre consistori en dates senyalades. Com dèiem, en motiu de la Diada Nacional el dia anterior, l’Estalada ja va onejar durant tot el dia a la façana de l’Ajuntament.

Per altra banda, només saber la sentència de TSJC l’equip de govern va proposar d’incloure d’urgència l’aprovació de la moció proposada per SOMESCOLA. En aquest sentit finalment, la CUP ens tornem a felicitar per haver pogut aprovar també aquesta moció, constatant la bona entesa entre els tres grups que formem l’equip de govern i defensant, així, el model d’immersió lingüística que s’ha estat aplicant a casa nostra els darrers 30 anys i que la CUP, amb coherència amb la nostra ideologia, defensarem com a únic model d’ensenyament possible a les escoles del nostre país.

Amb tot, des de la CUP de Seva seguirem treballant per que les classes populars continuïn encapçalant la lluita per la llibertat del nostre poble i per la defensa de la nostra llengua i cultura, aquest passat 12 de setembre s’ha avançat un mica més en aquesta direcció.

CUP Seva

Seva, 13 de setembre de 2011

Adjuntem a continuació les dues mocions aprovades per l’Ajuntament de Seva, aprovades amb tots els vots a favor dels 11 regidors que conformen l’Ajuntament:

1. Proposta de la CUP  de  posicionament i accions davant el 11 de setembre, Diada Nacional de Catalunya.

2. Moció en suport a l’escola catalana.

Proposta de la CUP  de  posicionament i accions davant l’11 de setembre, Diada Nacional de Catalunya

La diada del 11 de Setembre és per el poble Català la commemoració de la resistència contra l’ocupació de les tropes borbòniques però també la resistència a l’imperi Espanyol que incorporà per la força els territoris coneguts avui com a Països Catalans, dividint-los, prohibint-ne la llengua i imposant una sola llei uniformitzadora sobre ells.

El nostre poble quedà sotmès durant segles a l’ocupació i repressió. El llegat de Felip V durà segles i es prolongà fins a la segona república espanyola. Durant el curt període de la segona república, semblà que el nostre poble tingué la oportunitat de decidir el seu futur, no obstant i com sabem, el nostre poble quedà un altre cop sotmès, aquest cop  durant 40 anys per la dictadura feixista. Un com més, les llibertats, la llengua i totes les nostres expressions com a poble foren prohibides.

Amb la mort de dictador i malgrat les esperances de la mal anomenada transició, l’Estat Espanyol que coneixem avui es configurà en base al sistema anterior. La seva constitució no és més que l’herència del franquisme en molts aspectes. Així, la Constitució espanyola, consagra un règim monàrquic borbònic, el mateix que ens arrabassà les llibertats i ens reprimí segles enrere. Aquest règim, nega la llibertat dels pobles i consagra la unitat per la força, deixant a l’exèrcit i les forces armades la garantia de la unitat espanyola i negant la federació de comunitats autònomes fet que consagra la divisió del nostre poble.

Amb tot, hem vist com d’ençà els anys de la anomenada transició, la consciència nacional del poble català ha anat madurant. Els que als anys 80s eren una minoria i van ser empresonats i reprimits, avui són una majoria social cada cop més gran. Els processos històrics no es poden aturar, i el poble català ha decidit caminar cap a la llibertat. Hem organitzat consultes populars, l’independentisme cada cop és més massiu, estem conquistant dia a dia el dret a l’autodeterminació.

El  dret a l’autodeterminació ha estat reconegut per les nacions unides des dels seus inicis fins avui. Així l’article 1.2 de la Carta de les Nacions Unides apunta que un dels objectius de les Nacions Unides és “ fomentar la igualtat de drets i la lliure determinació dels pobles

Així mateix, la resolució 637 (VII) de l’Assemblea general de la ONU apunta que 'El dret dels pobles i de les nacions a disposar per ells mateixos és una condició prèvia a l'aplicació de tots els drets fonamentals de l'home.' Finalment, a l’article 5 de la Declaració Universal dels Drets dels Pobles s’apunta que: “Tots els pobles tenen el dret imprescindible i inal.lienable a l'autodeterminació. Ells han de determinar el seu estatut polític lliurement i sense cap mena d'ingerència estrangera”

Finalment en aquest mateix sentit, el Parlament de Catalunya, encara que no és un parlament sobirà, ha establert i va reafirmar en aquest sentit el passat 10 de Març del 2011, que dona suport a les consultes populars per la independència i que és irrenunciable el dret a l’autodeterminació.

Per tot, el grup municipal de la CUP essent conscient que la llibertat del nostre poble no arribarà per si sola, en conseqüència amb el que hem dit anteriorment, i per tal de contribuir des de l’Ajuntament de Seva a la ferma defensa  del nostre dret a l’autodeterminació,

Per tot això, el Ple de l’Ajuntament de Seva pren els acords següents:

Primer: Proclamar i aprovar que Seva reconeix el dret l'autodeterminació del poble català i que es compromet a la defensa del seu exercici efectiu.

Segon: Hissar la bandera estelada al balcó de l’Ajuntament amb caràcter permanent el mateix dia 11 de setembre com a símbol de llibertat.

Tercer: Proclamar, en consonància a les declaracions de les Nacions Unides, la solidaritat amb tots els pobles que lluitin pel seu dret a l’autodeterminació.

CUP Seva

Seva, 12 de setembre de 2011

Moció en suport a l’escola catalana

El Tribunal Suprem Espanyol ha dictat tres sentències que qüestionen el paper del català com a llengua vehicular de l’ensenyament a Catalunya, fet que ha estat ratificat per una interlocutòria del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, que imposa un ultimàtum per al seu compliment. Aquest fet atempta clarament contra el model d’escola catalana, un model educatiu que ha funcionat amb èxit els darrers 30 anys, basat en la no separació dels infants i joves per raó de llengua i gràcies al qual la nostra societat gaudeix d’un nivell de cohesió social acceptables.

La immersió lingüística i la consideració del català com a llengua vehicular a les aules han donat força i solidesa a aquest model, el qual ha estat objecte de reconeixement per part de diverses institucions europees i internacionals i ha estat avalat per evidències empíriques per l’informe PISA 2009 de l’OCDE, en el qual es constata que el nivell de coneixement de les dues llengües oficials a Catalunya és elevat i, en el cas del castellà, fins i tot superior a la mitjana de l’Estat espanyol.

Aquest model educatiu ha contribuït de manera decisiva a pal·liar el greu desequilibri que viu el català, llengua pròpia de Catalunya, respecte del castellà, en diferents àmbits social i culturals, alhora que s’ha demostrat eficaç en l’acollida i la inclusió social dels infants i joves dels darrers moviments migratoris, tot contribuint a mantenir la cohesió social de les nostres ciutats i pobles.

Per tot això, el Ple de l’Ajuntament de Seva pren els acords següents:

Primer: Manifestar el rebuig a les sentències del Tribunal Suprem Espanyol i a la interlocutòria del TSJC, que posen en perill el sistema d’immersió lingüística als centres educatius de Catalunya.

Segon: Manifestar el suport al model d’escola catalana en llengua i continguts, així com a tota la comunitat educativa, per tal que continuï aplicant-lo en el dia a dia, sense atendre aquestes sentències ni altres similars que les puguin seguir.

Tercer: Instar el Parlament de Catalunya a manifestar el seu desacord amb aquestes sentències i instar el Govern català a no fer cap pas enrere i a complir el que diu la Llei d’Educació de Catalunya pel que fa a la llengua vehicular i d’aprenentatge en l’ensenyament.

Quart: Fer saber aquests acords al Tribunal Suprem Espanyol, al TSJC, als governs català i espanyol i als grups parlamentaris del Parlament de Catalunya, el Congrés dels Diputats i el Senat Espanyol, així com a la Plataforma Somescola.cat, impulsora d’aquesta iniciativa.

Equip de Govern: UM, PM i CUP.

Seva, 12 de setembre de 2011