Reunió al Parlament amb membres de l'escola El Castell de Tona

Aquest dijous, el grup d'educació de la CUP-AE es va reunir amb una representació de les famílies de l'escola El Castell de Tona al Parlament de Catalunya. La reunió va servir perquè les famílies en lluita expliquessin quins eren els seus objectius: la continuïtat del projecte pedagògic educatiu que encara està en fase de desplegament, la continuïtat de la ubicació de l'escola i ofertar P3 començant les preinscripcions des d'avui mateix. També van mostrar-se indignats per l'autoritarisme de CiU i de la consellera Rigau en un afer tant sensible com és l'educació pública.

Des de la CUP-AE se’ls va mostrar la solidaritat i el suport cap a la població de Tona que està lluitant contra el tancament de l'escola El Castell i se’ls va advertir que han de continuar lluitant tot i la resolució per garantir la continuïtat de l'escola aprovada el mateix dijous al Parlament (amb el vot a favor de tots els partits polítics excepte CiU) ja que la resolució no és vinculant i es tracta només d'una recomanació al Govern. Així mateix, se’ls va recordar que, malgrat les pressions que puguin rebre, no han de tenir por i han de continuar defensant aquest projecte pedagògic (casualment o no, la majoria de centres que la Consellera Rigau pretén tancar són centres de formació amb projectes pedagògics que fomenten l'esperit crític i l’apoderament de la mainada que hi estudia), que cal fer accions de protesta per mostrar que hi ha un poble que està en lluita defensant l'educació pública i que no haurien de fer cap renúncia com acceptar la fusió entre escoles (en aquest cas concret la moció presentada per ICV va en la línia de fusionar l'escola Castell de Tona amb l'escola l'Era de Dalt) perquè aquesta obriria la porta al tancament del centre.

A més de portar aquesta denúncia al Parlament, com ja es va fer al ple del 27 de febrer, considerem que el més important és defensar-la des del municipi, aglutinant el màxim de suport possibles a Tona i a la comarca d'Osona, sortint al carrer, al ple de l'Ajuntament i creant una xarxa de solidaritat amb els altres centres educatius que la Consellera Rigau vol fer desaparèixer.

La CUP anima tothom a participar aquest diumenge 17 de març a partir de les 17h a la plaça major de Tona a la festa reivindicativa per defensar l'escola El Castell de Tona i a les properes convocatòries que des de l'AMPA i l'escola es convoqui.

Alt Ter, 16 de març de 2013