La CUP s’adhereix a la manifestació per la cohesió social i contra el racisme del proper dissabte 26 de maig

La Candidatura d’Unitat Popular ha anunciat avui la seva adhesió a la manifestació per la cohesió social i contra el racisme que tindrà lloc el proper dissabte 26 de Maig a Vic i que començarà a les 18:30 hores de la tarda.

Segons la formació de l’esquerra independentista “durant els últims anys estem vivint, tant als Països Catalans com a Europa, un avenç significatiu de la ultradreta i dels grups feixistes, estiguin representats o no a les institucions públiques”. Segons la CUP, aquests grups estan creixent tot aprofitant-se de l’agreujament de la crisi del capitalisme i de la inoperància dels partits tradicionals amb un discurs que culpa als immigrants pobres de les retallades, la degradació social i la mateixa crisi econòmica.

En aquesta línia, la formació d’unitat popular denuncia una certa “convivència” dels anomenats partits “de l’establishment” amb els grups ultradretans, connivència que es demostra, segons la CUP, en el fet que “els han ajudat a normalitzar el seu discurs i la seva presència allà on tenen representació, arribant a adoptar els seus discursos i les seves propostes”. Com a exemples, apunten als constants pactes de CIU i ERC amb Anglada a Vic, on la CUP hi té dos regidors a l’oposició; i al cas de Badalona, on el PP rep “l’ajuda inestimable de CIU” per aplicar mesures racistes semblants.

La CUP ha fet una crida a no baixar la guàrdia i a plantar cara als grups ultradretans, tot desmuntant els arguments que culpen els immigrants de la crisi, quan les retallades i els atacs a les classes populars són realitzades per les autòctones classes dirigents catalanes, inspirades per el dogma neo-liberal i que sovint de forma hipòcrita, fan el joc a aquests tipus de grups. La formació independentista ha cridat a manifestar-se el 26 de maig a Vic, perquè a la capital d’Osona “tothom és benvingut a manifestar-se per la convivència, contra el racisme i pels drets fonamentals”.