La CUP de Seva dóna suport a la vaga general

La reforma laboral del 2012, aprovada per decret llei pel govern en majoria del PP -amb el suport de CiU- al Parlament Espanyol, és l'enèsima retallada de drets laborals a la classe treballadora, és un embat sense escrúpols que les classes dominats aprofiten per tornar a créixer i emportar-se un tros més gran de la riquesa generada entre tots i totes.

Aquesta reforma laboral és molt dura, representa el més gran retrocés en drets laborals que hem patit mai. La reforma permet, entre d’altres, que de forma unilateral els empresaris puguin canviar les condicions laborals dels seus treballadors (horaris, sous i mobilitat geogràfica); permet que una empresa que tingui beneficis pugui acomiadar col·lectivament només justificant una reducció de ventes; permet realitzar contractes amb un període de prova d’un any, podent ser acomiadat sense justificació ni indemnització; permet a l’empresari despenjar-se del conveni col·lectiu, fent prevaldre el conveni intern de cada l’empresa; permet reduir la indemnització per acomiadament improcedent de 45 dies/any amb un màxim de 42 mesos a 33 dies/any amb un màxim de 24 mesos, tot i que, alhora, permet una gran ampliació de les causes objectives, fet que comportarà que la major part d’indemnitzacions siguin de 20 dies; permetrà a l’empresari acomiadar més fàcilment, enlloc de crear més llocs de treball se’n destruiran; permet, si ets menor de 30 anys, crear un contracte de formació i aprenentatge totalment precari, augmentant de forma alarmant les bonificacions a l’empresari en forma d’exempcions fiscals a la SS; permet que les EET actuïn com a agències de col·locació; permet una llarga lletania de despropòsits.

Des de la CUP tenim clar que aquesta reforma laboral dictada per la patronal no resta aïllada d'altres agressions a la majoria, a les classes populars, i és en aquest sentit que retallades en sanitat, educació i serveis bàsics en general estan relacionades i responen al mateix patró, robar a la majoria per donar més a una minoria.

És per tot que la CUP de Seva animem a tots els treballadors i treballadores públics i privats, aturats, pensionistes i estudiants a secundar la VAGA GENERAL del 29 de març. El 29M no ens juguem només aturar una reforma laboral molt dura, sinó tota una dinàmica d'agressions a les classes populars.

El 29 de març no et quedis a casa. Lluita pels teus drets!